Det var inte ...

igår jag skrev här. Dags att damma av bloggen, ..när var det senast, 18 feb eller nåt? Ibland måste man dra sig undan för att få inspiration, iaktta omgivningen och finna det där extra att skriva om...nä nu överdrev jag , det handlar nog mest om lathet och lite brist på inspiration...ja men då är det kanske det...fuck this nu blev det djupt...

Det har hänt en del under dessa dagar jag inte skrivit på...Förra helgen var vi uppe i Stockholm och rockade till ett glödhett Rammstein! Jag lyssnar inte direkt på dom, kan ju deras mest kända video-hits men inte så mycket mer...men deras scenshow höll verkligen världsklass, det luktade industri över hela Globen...sök på youtube så får ni se hur mäktig scen och effektshow dom stod för...lite förvånad faktiskt över det hela, jag blev impad...=)
Väl i Stockholm såg vi till att besöka nattlivet, förutom en sjuk uppresa i snöstorm, så hamnade vi på Kelly´s, ett renodlat Vinylbaren på The Tivoli kan man säga, det gillade vi.. Vi fick bo hos Jonas syster med familj och blev bjudna på frukost, riktigt mysigt...tack som fan...på lördagen blev det konsert och efter det en efterfest där jag fick höra att jag delade en hel flaska Martini med mig själv...man tackar...jag tror en vägg sabbades och en säng gick sönder efter lite brottningskonster...men nöjd var innehavaren ändå hoppas jag! Tack för drickat haha

I veckan så gick kedjan på min cykel jag skrivit om, som ja köpt för 500 spänn, sönder........jag cyklade i fredags i 790 som vanligt lagom stressad till jobb och då händer det fantastiska,.,,,kedjan hoppar....den e sjukt rostig men ändå i användbart skick liksom...jag får panik och vänder cykelfanskapet upp och ner...fixar kedjan, smutsig som bara den...och cyklar lagom glatt vidare...då händer det magnifika igen...kejdan hoppar!!! Fantastiskt...men nu e de inte bara kedjan som hoppar utan det lossnar delar från den...va fan ska man göra!? Kände för att bara slänga in cykeln i busken men att gå den biten till jobb tar tid...så ja satte foten mot trampan och skatear mig fram som en pundare till jobb....där står den nu låst, och jag har avsagt mig ansvaret för den... Stod på jobb och funderade över vilken cykel i ordningen detta är som jag gör mig av med sedan i höstas så blev siffran sjukt nog 6!?! Okej...here it comes..
1. Min dyra fina mountainbike blev stulen utanför jobb..
2. Jonatan lånade ut en cykel till mig, som blev stulen utanför trappen samma dag jag lånade den..
3. Biltema cykeln Jonatan fixade till mig hoppade kedjan på samma dag jag cyklade till Ida...Ställde den mot en vägg och sket i resten...
4. Jonatan fixade en 3e cykel till mig för ett par veckor sedan, där själva drevet gick sönder så ja cyklade men inget hände på väg hem från jobb...Använd 1 dag...
5. Jag fick låna "Blixten" från Jonatan, men då hade han ingen, och fick tillbaka den...
6. Helena lånade ut sin cykel, men då hade hon ingen, och fick tillbaka den...
Nu är det taxi som gäller...

I fredags var det pudelrock-fest på Sundspärlan...så hem till Malin med snabb förfest och lite utklädnad, skitkul var det, fick ihop en riktigt fin blandning sleeze-kläder, även Jonas och Malin var med... Efter att vi tagit taxi till stället så gick vi in och hängde av oss...sen tog det 2 min så stod Jonas och plockade flaskor från baren hängandes över kanten som han tyckte om och ville grogga med, grejjen var den att bartendern gillade det inte så efter att han lyft fram 3-4 flaskor och lite glas till oss så kom 2 vakter och spanade in oss och gav oss varningen att vi åker ut...
Inne på Sundspärlan var det bara vi som hade klätt ut oss, så vi gav järnet...åldrarna var ganska så höga faktiskt...medeln var säkert 35 bast..men kul hade vi...dock funderade jag över en sak,...när vi dansade där, kom många fram och kollade in vår utstyrsel, tog bilder osv skoj som fan, men då kommer "äldre damer" fram och liksom tar mig på qken och dansar närgånget sådär lammköttsjagande eller va vet jag....!!! Seriöst, det e inte okej...vad hade dom sagt om jag tagit dom mellan benen!? Jo de klart ja hade ju åkt ut och blivit polisanmäld...skulle kanske gjort det med dom också? Jaja detta reflekterade jag över dagen efter...

Efter natten var över hade jag hunnit bli riktigt full...lägga av mig mobilen nånstans...och ramla innan jag klev in i taxin och somna i soffan hemma...
Väl hemma händer det sjuka...jag upptäcker min mobil är borta...jag ringer på den...svarar inte...sedan ringer det upp från den, då ringer en tjej från mobilen och berättar att hon hittat den i taxin...gött!...då tar batteriet slut, så jag hinner inte säga mitt telefonnummer!!! Shit pommes...dagen efter på jobb e ja sjukt nojjig över hela situationen och ringer friskt till Sverigetaxi som ja tror ja åkte med, men dom hade inte fått in nån...Fuck! Men,....men......då!!! Då händer det....Taxichaffisen har kvar mobilen, senare på lördagkvällen kommer han förbi och lämnar den och får en 100 spänn som tack för det hela...Kan säga att man e ganska naken utan mobil...fyfan... Nu kommer jag åka deras taxi hedanefter....

Idag har jag tvättat och mor å far har varit här över dagen och hälsat på från Trollhättan och mamma har gjort lite mat till mig=) Göttans... Har även spelat Heavy Rain hela dan...sjukt bra spel...kolla in bilder på nätet...

Långt som fan blev detta...nu ska ja kolla färdigt Os-finalen mellan Kanada och Usa...kanske Lemieux och Gretzky möts? Glory days med hockeykorten 1994!

Godnatt..






Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har annars en extra cykel hos pappa om du vill låna. :) El nja med närmnare eftertanke behöver jag nog den själv. Då jag vet hur det e med cyklarna utanför vår port.. Dom kan flyga o försvinna väldigt fort. Något magiskt i vårt cykelställ. När snön försvann upptäckta jag en cykel under min. Kanske nån av dina??

2010-03-02 @ 02:16:05
Postat av: evelina

Herregud vad du skriver :) Snacka om att ta igen alla inlägg på en gång :)

2010-03-03 @ 07:57:42
URL: http://evleina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0